Tigra - účetnictví, personal outsource, software
účetnictví a daňové poradenství účetnictví a daňové poradenství
personal outsourcing personal outsourcing
vývoj software vývoj software

Připravované změny v zákoníku práce

10. 2. 2017

Více administrativy v pracovněprávních vztazích, zabránění stresu na pracovišti, kontrola bezpečnosti práce během home office, žádná možnost zbavit se zaměstnance, který neodvádí svoji práci tak jak má, zrušení třídenní doby, po kterou není vyplácená nemocenská. Projdou tyto návrhy a budou ve sněmovně schválené?

Kdyby tyto změny poslanci schválili, např. kontrola bezpečnosti práce při jejím provádění z domu by byla nemožná. Novela má přijít v platnost od července 2017, některá ustanovení od ledna 2018.

Změny v novele zákoníku práce

Práce z domova – home office

 Jestliže bude zaměstnanec vykonávat svoji práci mimo pracoviště, zaměstnavatel bude povinen hradit mu náklady spojené s komunikací s ním a s výkonem práce. Nejčastější bude připojení k internetu, spotřeba elektřiny i potřebné pracovní pomůcky k výkonu práce. Řešit tuhle situaci bude možné dohodnutím paušálu. Povinností zaměstnance bude ochránit firemní data.

Práce na dohodu

Těmto pracovníkům bude zaměstnavatel povinen evidovat odpracovanou dobu, přestávky na práci. Vznikne jim i právo na dovolenou. Kromě minimální mzdy budou mít nárok i na zaručenou mzdu dle daného oboru.

Převedení na jinou práci

Převést zaměstnance na jinou práce bude možné pouze s jeho souhlasem. S tím souvisí další administrativa, kdy bude nutné sepsat dohodu o změně obsahu pracovního poměru. Výjimku tvoří živelní událost nebo hrozící nehoda. Pokud pracovník bude chtít ze své vůle převést na jinou práci, musí mít doporučení lékaře. V případě, že to nenaruší provoz, zaměstnavatel má povinnost mu v takových případech vyhovět.

 Dovolená, propuštění

Až čtyři roky bude zaměstnavatel garantovat zaměstnanci návrat na původní práci a pracoviště. Tato povinnost se bude vztahovat nejen pro pracovníky vracející se po skončení mateřské dovolené, ale i po rodičovské.  Výpočet dovolené by se měl zjednodušit tím, že se bude počítat z týdenní pracovní doby. V případě hromadného propouštění bude muset zaměstnavatel zpracovat sociální plán pomoci. 

« zpět

RYCHLÝ KONTAKT:

NOVINKY:

Tigra will not play Fool's Day jokes on you

April 1st, the day of feared accounting deadlines is here. How did your accounting company handle the closing date? Did it play a Fool's Day joke on you? If you are not sure about its services, change it! Do not hesitate to contact Tigra, a company that connects serious approach and more than 20…

Custom Solutions Tailored to Our Clients' Needs

Tigra always tries to fully respect its client's wishes, requirements and customs. Together, we can find a solution that will be precisely tailored to the needs of your company - from book keeping, which will be fully in our competence, to book keeping at our client's site. Let Tigra tailor a…

Archiv novinek »

© 2021 TIGRA s.r.o