Tigra - účetnictví, personal outsource, software
účetnictví a daňové poradenství účetnictví a daňové poradenství
personal outsourcing personal outsourcing
vývoj software vývoj software

Firemní vánoční dárky vybírejte pečlivě

18. 12. 2017

Vánoční čas nutí přemýšlet nejen o dárcích v osobním životě, ale také o dárcích pro zaměstnance nebo obchodní partnery. U firemních dárků není důležité jen o co jde, ale také aby firmě přinesly co největší užitek.

Účel firemních dárků

Stejně jako v osobním životě, chtějí firmy vánočními dárky potěšit obdarované a upevnit s nimi vztahy. Podle průzkumů dárky skutečně loajalitě napomáhají. Má tedy cenu dát si s vymýšlením a přípravou práci. Zatímco u rodinných příslušníků, když nevíme, dáme přinejhorším obálku s penězi, u obchodních partnerů to není možné. Jednak by to mohlo být považováno za úplatek a také peníze nejsou zdaleka tím nejúčinnějším motivačním prostředkem.

Pokud naopak darujete předmět, který obdarovaný ocení, zvýšíte jeho oblibu vůči firmě a přispějete k lepší zapamatovatelnosti podniku.

Koho obdarovat

Cílové skupiny firemních vánočních dárků jsou tři. Klienti, obchodní partneři a zákazníci. Z rozpočtových důvodů se některé firmy zaměřují jen na některou skupinu. Nejvíce efektivní je ale obdarování všech tří. Získáte klienty, kteří neutečou ke konkurenci. Zaměstnance, kteří budou tím nejdůvěryhodnějším zdrojem pozitivních informací. A partnery, kteří vám v případě potřeby rádi vyjdou vstříc.

Jaké dárky dávat

Výběr dárků může být oříškem. Dárek by měl být originální, ale zároveň se vztahovat k předmětu činnosti. Praktický dárek má vždy větší šanci na užití, ale podnikatelé kolem Vánoc dostanou spoustu kalendářů, propisek, diářů nebo bloků. Není třeba sahat ani po největších technických novinkách.

Po výběru správného dárku byste měli být opatrní s umístěním loga a dalších obchodních značek. Chcete přece, aby váš dárek používali. Obří loga mohou být demotivující. Dárek také musí být kvalitní. Co o firmě vypoví dárek, který se okamžitě rozbije?

Po vhodných dárcích se můžete porozhlédnout mezi vlastními produkty, využít speciální agenturu nebo chráněnou dílnu. V současné době je důraz kladený na ekologický dopad a podporu dobré věci.

Účtování firemních dárků

Výdaje na dárky a reprezentaci nejsou dle zákona daňově uznatelný výdaj. Existují ovšem výjimky. U darů je možné uplatnit odpočet DPH, pokud hodnota každého z nich je nižší než 500 Kč bez DPH a je poskytnut v rámci ekonomické činnosti. Aby bylo dar možné odečíst i v případě daně z příjmu, musí být označeno logem nebo ochrannou známkou a nesmí být předmětem spotřební daně. Jedinou výjimkou je tiché víno. Tiché víno není šumivé a obsahuje 1,5 - 15 % allkoholu plně kvasného původu bez přídavku lihu. 

Tipy na originální dárky

Ano, z pohledu daňové uznatelnosti moc možností výběru není. Ale dárky nemusí být extrémně drahé, aby se obdarovaní necítili příliš zavázáni. Pokud však chceme někomu opravdu udělat radost, výběr je podstatně širší i bez daňové uznatelnosti.

Šála nebo šátek Antorini - Kvalitní hedvábné módní doplňky vhodné pro dámy i pány.

Ocelové pouzdro na vizitky s hladkou kůží Aspinal of London - Vizitky jsou nezbytnou součástí podnikání. Poutavé pouzdro zaujme na první pohled.

Belgické pralinky Le Carré - 400 kusů různých pralinek za odměnu a pro dobrou náladu. 

Plánujete firemní ples? Přečtěte si, jak se účetně vypořádat s tombolou.

« zpět

RYCHLÝ KONTAKT:

NOVINKY:

Plnění programového prohlášení - co už je rozpracované?

27. 10. 2018 Součástí programového prohlášení vlády byla například úprava DPH, změny v dani z příjmu nebo změny v systému důchodů. Jaké změny jsou již schválené, rozpracované a na kter…

Zálohy na zdravotní a sociální pojištění rekordně vzrostou

23. 10. 2018 Jako každý rok dojde od ledna k úpravě minimální výše záloh na zdravotní a sociální pojištění pro OSVČ. V důsledku výrazného růstu průměrné mzdy bude toto navýšen…

Archiv novinek »

ZASÍLAT NEWSLETTER: